پیشنهاد کتاب (هوا را از من بگیر خنده‌ات را نه !)

 تو این پست می خوام کتابهایی که خوندم و خوشم اومده رو بهتون پیشنهاد کنم...نظر یادتون نره.. 


 عاشقانه های پابلو نرودا
این مجموعه در زمان تبعید نرودا به ایتالیا سروده شده است.   

 



این مجموعه بی‌شک از بهترین مجموعه های عاشقانه شعر لاتین است...در ادامه قطعه ای از کتاب را با هم می خوانیم: 

هوا را از من بگیر خنده‌ات را نه !

نان را از من بگیر،  

اگر می‌خواهی هوا را از من بگیر،  

اما خنده‌ات را نه

 گل سرخ را از من بگیر

سوسنی را که می‌کاری

آبی را که به ناگاه

در شادی تو سرریز می‌کند

 موجی ناگهانی از نقره را

که در تو می‌زاید 

 

از پس نبردی سخت باز می‌گردم

با چشمانی خسته

 که دنیا را دیده است

بی هیچ دگرگونی

اما خنده‌ات که رها می‌شود

و پروازکنان در آسمان مرا می‌جوید

 تمامی درهای زندگی را

به رویم می‌گشاید 

 

عشق من، خنده تو

در تاریکترین لحظه‌ها می‌شکند 

و اگر دیدی، به ناگاه

خون من بر سنگفرش خیابان جاری است

بخند، زیرا خنده تو

برای دستان من

 شمشیری است آخته 

 

خنده تو، در پاییز

در کناره دریا

موج کف‌آلوده‌اش را

 باید برافروزد، 

 

و در بهاران، عشق من

خنده ات را می‌خواهم

چون گلی که در انتظارش بودم

 

بخند بر شب

بر روز، بر ماه

بخند بر پیچاپیچ خیابان‌های جزیره،

بر این پسر بچه کمرو

که دوستت دارد

 

اما آنگاه که چشم می‌گشایم و می‌بندم،

آنگاه که پاهایم می‌روند و باز می‌گردند

نان را، هوا را

روشنی را، بهار را

از من بگیر

 

اما خنده‌ات را هرگز !

تا چشم از دنیا نبندم

نظرات 4 + ارسال نظر
بهزاد یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:07 ب.ظ http://lashkhoor.mihanblog.com

دلت خوشه

آدم با همین دلخوشی ها زنده اس...اگه اینا رو ازش بگیرن می شه لاشخور

لیلا یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:01 ب.ظ

تا حالا این کتابو نخوندم.اما این یه تیکه مشتاقم کرد.ممنون دستت درد نکنه.

ضرر نمی کنی بخونیش عزیزم...

sajad یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:24 ب.ظ http://ali-abdolmaleki13.blogfa.com

آره
من ک خیلی حال کردممممممممم...خیلی وقت بود علیو ندیده بودم
آره بدون عینک خوشگل تره

جونم علی........
ممنون که سر زدین

alimirsayyar یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ب.ظ http://aliabdolmaleki2013.blogfa.com/

چی میگی اقا بهزاد این چندبیت کتاب ک خیلی قشنگه مرسی ممنون ابجی سحر

خدا کنه حال آقا بهزاد خوب بشه...
اشعار کتاب پر از احساس ناب یه عاشقه...
ما عاشقا خوب درکش می کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد